ره آورد گيل منتشر شد


ره آورد گيل منتشر شد

ماهنامه ره ورد گيل از آن دسته جرايد خوش دست و سالمي ست كه بعد از فصلنامه گيلان ما دومين نشريه ي دكتر محمد علي فائق ، پزشك خوش نام گيلاني ست كه در رشت منتشر مي شود.

سردبير ره آورد گيل را گيلان شناس و روزنامه نگار نامدار گيلاني ،‌استاد هوشنگ عباسي ـ البته زير نظر شوراي نويسندگان در دست دارد. اين ماهنامه گذشته از اينكه به محيط اقليمي خود مي پردازد ، بخش وسيعي از بدنه اش را به ادبيات معاصر اختصاص مي دهد و در اين شماره (44-43)همچون شماره هاي گذشته كه به نام يكي از هنرمندان بوده ـ به پردازش كارنامه ي درخشان داستان نويس شهير و معاصر گيلان استاد ابراهيم رهبربرخاسته است . در كنارش نيز صفحات بيشماري را به درگذشت زنده ياد بهزاد موسايي ـ كه هر يك از دوستان به فراخور شخصيت و قلم اش مطالبي ارايه داده اند و در كنارآن نيز 4صفحه از جريده به شاعر و گيلان شناس (تالش)جمشيد شمسي پور خشتاوني اختصاص يافته است و ايشان نيز از شاعران دوره ي خفقان استاليني خصوصن با برجسته كردن سرگئي الكساندروويچ يسنين ، ‌شاعر نامدار روسي كه در سال هاي انقلاب اكتبر 1917 به مقابله با بعضي از پديده ها بر خاسته بود، آنرا تطبيق داده به بدنه شعر گيلكي و با انتقادات گزنده و بيسابقه يي ، روند شعر گيلكي را از دهه ي 40 به اينسو تحليل نموده است .دوستاني كه به ماهنامه دسترسي ندارند مي توانند براي دريافت آن به سايت www.magiran.comمراجعه نمايند. ما نيز در آينده يي نه چندن دور مقاله مورد نظر را در اختيار دوستان قرار خواهيم داد.

 

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: